Silat Tomoi DVD Trailer Re-Edit


“Devastating Elbows of Silat Tomoi” a new DVD, featuring Khru Jak Othman, one of Malaysia’s leading Silat Gurus, and Antonio Graceffo, The Monk from Brooklyn. Brooklyn Monk in Asia Podcast (anti-travel humor) brooklynmonk.podomatic.com Twitter http website www.speakingadventure.com facebook Brooklyn Monk fan page Subscribe to youtube Youtube/brooklynmonk1 In ancient times, Muay kickboxing arts migrated from Cambodia, down through Thailand to the Malaysian border where they met Silt. Silat Tomoi is the traditional, and lethal fight style of the Malay warriors. In this never before seen DVD learn how the elbows of Silat Tomoi are used in the same manner as the knives, spear, and small axe of the Silat used by Malay assassins. Coming soon on DVD.


Comments

Silat Tomoi DVD Trailer Re-Edit — 16 Comments

  1. semua seni bagus…cume 1 jew…silat adew yg mendampingi…karate,taekwondo,judo,tomoi,capoiera semua nie jenis main stamina..tros main keras…kalau silat,mule2 memang lembut,tapi bilew sampai satu thap ia akan mengamuk bagaikan harimau yg sedang membaham mangsanyew…

  2. Jak Othman Kickboxing & Martial Arts Studio
    78-3 (3rd Floor), Jalan SS15/4D,
    47500, Subang Jaya.
    Selangor Darul Ehsan, Malaysia

  3. dimana saya bole berjuma dgn guru Kru Jak Othman. saya ingin belajar “Tomoi” dgn beliau.

  4. Tomoi boleh lawan semua jenis sukan pertahanan diri termasuk silat, tetapi tomoi takkan ajak orang yang belajar dan apply perdu silat untuk lawan. paling lama 2 mini tomoi akan jatuh. Tak ramai orang tahu atau pernah dengar perdu silat. Ini RAHSIA orang Melayu Islam dan takkan dibongkar. Nak belajar pun kena memperbaharui 2 kalimah syahadah dahulu. nak belajar buleh.

  5. kalo nak cakap pasal “pistol”, bini ko kalo nampak “pistol” aku mesti dia tersenyum gembira sebulan.. lol,mmg aku cakap lawan kena setanding.bodoh, tak kan ko nak pakai chopstick lawan pistol.. kebodohan.. k la, buang masa jer layan org mcm ko nie. dah2 g main jauh2.

  6. actually Tomoi is Muay Thai, but silat guru’s here in malaysia tend to combine them both to get a new breed of martial arts..

  7. ko ada pistol ke??? setakat pistol dua inci kat dlm seluar tu xyah la nk gertak orang… kata lawan biar setanding, kalu ko ada pistol, orang tu pun kena ada pistol gak baru setanding kan? hah, ko nak lawan ke? mesti tak kan.. so komen tu biarla logik skit..

  8. abang mane?jak othman ke? dia ni baik lah,try gi sembang ngan dia,ko mesti terkejut dgn cara dia cakap

  9. Unfortunately it is not available yet. But i will notify everyone when it has been released for sale.

  10. I AM HEALTH3MAN,I WILL HELP YOU
    take a look youtube gurubesarisa menjadi health3man,health3man part 1 end part 2,teletherapy gurubesarisa(health3man)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>